مقطع : دانشجوی کارشناسی ارشد
دانشگاه : دانشگاه آزاد اسلامي واحد اصفهان(خوراسگان)
تاریخ دفاع : 1394/04/05
اساتید راهنما : دکتر آذر قلي زاده
اساتید مشاور : -
اساتید داور : دکتر فائزه تقي پور- دکتر مهربان هادي پيکاني
مشاهده سایر پایان نامه های عباس زماني
پژوهش حاضر با هدف تبیین تجارب دانشجویان از فرصت¬ها و تهدیدهای ارزشی و هنجاری شبکه های مجازی تلفن همراه انجام یافت. روش پژوهش، کیفی از نوع پدیدار شناسی بود. بدین منظور بر اساس روند تحقیقات کیفی و روش های انتخاب شده، از حوزه پژوهش که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و رده سنی 21 تا 52 سال بودند، بر اساس نمونه گیری هدفمند ناهمگن تعدادی از آنها انتخاب شدند. این تعداد 20 نفر بودند که اطلاعات آنها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری و انجام مصاحبه ها تا اشباع اطلاعات ادامه یافت. در ادامه یافته ها با به کار گیری روش 7 مرحله ای کلایزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. از مجموع یافته های این پژوهش تعداد 296 جمله و عبارت مرتبط استخراج شد که بعد از حذف کدهای تکراری تعداد 122 کد مفهومی به دست آمد. ابتدا کدها به مفاهیم ساده تبدیل شد، سپس در 19 دسته هم مفهوم و 5 گزاره اصلی دسته بندی گردید که این گزاره ها شامل؛ "نحوه استفاده" با 2 مفهوم اصلی و 11 زیر مفهوم، "فرصت های ارزشی" با 4 مفهوم اصلی و 33 زیر مفهوم، "تهدیدهای ارزشی" با 5 مفهوم اصلی و 26 زیر مفهوم، "فرصت های هنجاری" با 5 مفهوم اصلی و 37 زیر مفهوم و "تهدیدهای هنجاری" شبکه های مجازی تلفن همراه با 3 مفهوم اصلی و 15 زیر مفهوم بودند. یافته ها بیانگر این بود که دانشجویان در جریان استفاده از تلفن همراه تجارب مثبت و منفی ارزشی و هنجاری کسب کرده بودند که بر ارزش ها و هنجار های مورد پذیرش آنها تاثیر گذار بوده است. آگاهی از این فرصت ها و تهدیدها ضمن کاهش آسيب هاي اجتماعي، امکان استفاده بهينه از فناوري هاي نوين را فراهم و مسیر برنامه ریزی و سیاستگذاری خرد و کلان فرهنگی کشور را برای متوليان امر هموارتر مي نمايد.